Якість первинки: комунікація в соцмережах

Правильно побудована комунікація в соцмережах впливає на підвищення якості надання медичних послуг. Пропонуємо корисні поради управлінцям закладів охорони здоров’я стосовно комунікацій на рівні ЦПМСД-пацієнт.

Пацієнтам важливо знати, що вони зможуть отримати доступ до допомоги, коли це необхідно. Тому варто подбати, аби забезпечити пацієнта відповідною інформацією.

Світлина від НСЗУ Національна служба здоров'я України.

1. Створіть, якщо досі ще не маєте, сторінку вашого закладу у мережі фейсбук. Якщо дозволяють ресурси – також сайт.

2. Розмістіть актуальні номери телефонів рецепції, реєстратури для запису на прийом, виклику лікаря, уточнення графіку роботи певного лікаря так, щоб пацієнт відразу бачив ці контакти на фб-сторінці або сайті ЦПМСД.

Якщо ваш ЦПМСД має багато амбулаторій, то для інформування пацієнтів на фейсбук краще створити графічне зображення з актуальними контактами та адресами всіх амбулаторій. На сайті заповніть цю інформацію на вкладці, яку можна відкрити в один клік, та доповніть її картами проїзду, відомостями про діючі маршрути транспорту.

3. Розмістіть розклад прийому лікарів.
Не забувайте – і це справді важливо – коригувати та вносити відповідні зміни стосовно годин прийому, відпусток, номерів кабінету та ін.

4. Заповніть при створенні сторінки в фб або на відповідній вкладці сайту години роботи закладу. Доповнюйте актуальною інформацією стосовно прийому у святкові дні.

5. Розмістіть інформацію для майбутніх пацієнтів:

– відрекомендуйте лікарів, до яких пацієнти можуть подавати декларації;
– якщо у закладі оформлює декларації окремий медпрацівник, то вкажіть номер його кабінету та години прийому;
– зазначте перелік документів пацієнта для укладення декларації.

6. Інформуйте ваших пацієнтів про звільнення лікарів або їхню тривалу відсутність та пропонуйте маршрут подальших дій (лікар на заміну, контакти для питань).

Повідомляйте пацієнтів про тривалу відсутність лікаря не пізніше, як за тиждень. У разі, якщо ця відсутність спричинена передбачуваними обставинами. Або не пізніше першого дня тимчасової відсутності лікаря у зв’язку з непередбачуваними обставинами.

 

Наповнюйте сайт або сторінку закладу цікавою та корисною інформацією для пацієнтів. Теми та напрямки для прикладу:

– “Доступні ліки” – за якими захворюваннями, хто, як і де може отримати тощо;
– вакцинація дорослих та дітей;
– сезонні поради та застереження (грип, ботулізм, небезпечні комахи на природі, правила безпечної засмаги та ін);
– поради-алгоритми дій по типу “Що робити якщо…” (головне – пишіть зрозумілою для пацієнта мовою);
– цікава інформація стосовно профілактики найпоширеніших захворювань;
– корисні ресурси з достовірною інформацією;
– новини вашого закладу (цікаві події, нове обладнання, навчання лікарів, заходи для пацієнтів тощо).

Перш, ніж створювати відповідний контент, майте чітке уявлення: до кого ви звертаєтесь і яка мета вашої комунікації.

Якщо не знаєте, з чого починати створення сторінки закладу або лікаря-ФОП у фейсбук:

– оберіть людину (одну, а не групу), яка створюватиме та вестиме сторінку;
– спочатку розробіть контент-план (календарні та професійні свята, сезонні поради та корисна інформація відповідно до вікових груп ваших пацієнтів та ін.);
– визначте періодичність наповнення – нехай два рази на тиждень, але залізно дотримуйтесь цього правила;
– необхідна інформація про контакти та адресу, години роботи заповнюється під час створення сторінки – це дуже просто;
– графічні та фотоілюстрації – must have, отже продумайте, до кого можна звернутись, щоб зробити унікальну картинку або інфографіку за потреби. Ніколи не розміщуйте фото лікарів типу “з паспорта”. Краще ніякого фото, ніж невдале;
– подивіться у фейсбуці сторінки інших закладів, знайдіть ті, які вам подобаються, щоб мати орієнтир для старту.

Джерело: НСЗУ